Počkejte prosím chvíli...
    [skupina_www] => Array
        )

[slovnik] => stdClass Object
        (
            [preloader] => Počkejte prosím chvíli...
            [logo_href] => /
            [logo] =>
            [logo_mobile_href] => /
            [logo_mobile] =>

uchi.vscht.cz

[google_search] => 001523547858480163194:u-cbn29rzve [social_fb_odkaz] => [social_tw_odkaz] => [social_yt_odkaz] => [intranet_odkaz] => [intranet_text] => [mobile_over_nadpis_menu] => Menu [mobile_over_nadpis_search] => Hledání [mobile_over_nadpis_jazyky] => Jazyky [mobile_over_nadpis_login] => Přihlášení [menu_home] => Domovská stránka [paticka_mapa_odkaz] => [paticka_budova_a_nadpis] => BUDOVA A [paticka_budova_a_popis] => Rektorát, oddělení komunikace, pedagogické oddělení, děkanát FCHT, centrum informačních služeb [paticka_budova_b_nadpis] => BUDOVA B [paticka_budova_b_popis] => Věda a výzkum, děkanát FTOP, děkanát FPBT, děkanát FCHI, výpočetní centrum, zahraniční oddělení, kvestor [paticka_budova_c_nadpis] => BUDOVA C [paticka_budova_c_popis] => Dětský koutek Zkumavka, praktický lékař, katedra ekonomiky a managementu, ústav matematiky [paticka_budova_1_nadpis] => NÁRODNÍ TECHNICKÁ KNIHOVNA [paticka_budova_1_popis] => [paticka_budova_2_nadpis] => STUDENTSKÁ KAVÁRNA CARBON [paticka_budova_2_popis] => [paticka_adresa] => VŠCHT Praha
Technická 5
166 28 Praha 6 – Dejvice
IČO: 60461373
DIČ: CZ60461373

Datová schránka: sp4j9ch

Copyright VŠCHT Praha 2014
Za informace odpovídá Oddělení komunikace, technický správce Výpočetní centrum
[paticka_odkaz_mail] => mailto:cejkovaj@vscht.cz [zobraz_desktop_verzi] => zobrazit plnou verzi [social_fb_title] => [social_tw_title] => [social_yt_title] => [aktualizovano] => Aktualizováno [autor] => Autor [social_in_odkaz] => [drobecky] => Nacházíte se: [den_kratky_0] => [novinky_kategorie_1] => [novinky_kategorie_2] => [novinky_kategorie_3] => [novinky_kategorie_4] => [novinky_kategorie_5] => [novinky_archiv_url] => /novinky [novinky_servis_archiv_rok] => [novinky_servis_nadpis] => [novinky_dalsi] => Další novinky [novinky_archiv] => Archiv novinek [novinky_servis_kategorie_vse] => vše [novinky_servis_archiv_submit] => Filtrovat [archiv_novinek] => Archiv novinek [more_info] => [den_kratky_1] => [den_kratky_5] => [zobraz_mobilni_verzi] => zobrazit responzivní verzi [den_kratky_3] => [den_kratky_6] => [dokumenty_kod] => Kód [dokumenty_nazev] => Název dokumentu [dokumenty_platne_od] => Platné od [dokumenty_platne_do] => Platné do [den_kratky_4] => [den_kratky_2] => [nepodporovany_prohlizec] => [stahnout] => [novinka_publikovano] => Publikovano: [novinka_datum_konani] => Datum konani: [social_li_odkaz] => [hledani_nadpis] => hledání [hledani_nenalezeno] => Nenalezeno... [hledani_vyhledat_google] => vyhledat pomocí Google ) [poduzel] => stdClass Object ( [39415] => stdClass Object ( [obsah] => [poduzel] => stdClass Object ( [39419] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 39419 [canonical_url] => //new-uchi.vscht.cz/39415/39419 [skupina_www] => Array ( ) [url] => /[menu-main] [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [50931] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 50931 [canonical_url] => _clone_ [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) [50928] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 50928 [canonical_url] => _clone_ [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) ) [iduzel] => 39415 [canonical_url] => //new-uchi.vscht.cz/39415 [skupina_www] => Array ( ) [url] => /[cs]/39415 [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [39416] => stdClass Object ( [obsah] => [poduzel] => stdClass Object ( [39422] => stdClass Object ( [nazev] => Úvodní stránka [seo_title] => Úvodní stránka [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [perex] => [ikona] => [obrazek] => [ogobrazek] => [pozadi] => [obsah] => [urlnadstranka] => [iduzel] => 39422 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /home [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka_novinky [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [50953] => stdClass Object ( [nazev] => Ústav chemického inženýrství [seo_title] => O ústavu [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [perex] => [ikona] => logo [obrazek] => [pozadi] => [obsah] =>

O ústavu

Ústav chemického inženýrství patří mezi největší ústavy Fakulty chemicko-inženýrské. Zajišťuje výuku mnoha předmětů bakalářského i magisterského studijního cyklu, nabízí i řadu předmětů pro posluchače doktorského studijního programu. Široce rozkročeny jsou i výzkumné aktivity ústavu – od tradičních chemicko-inženýrských témat (sdílení hmoty v kolonových aparátech, optimalizace technologických procesů, katalytické reaktory a polymerace) sahají až k nově etablovaným směrům typu mikrofluidní zařízení, bioinženýrské aplikace, příprava a aplikace nanočástic, energetické aplikace a další.

Studentům ústav nabízí možnost spolupráce na vybraných výzkumných projektech, a to i nad rámec bakalářské / diplomové či disertační práce. Velkou výhodou absolventů chemického inženýrství je jejich univerzálnost. Ve světě i u nás patří chemičtí inženýři k nejlépe honorovaným inženýrským profesím a při volbě zaměstnání nemají problémy.

Historie Ústavu chemického inženýrství

Na VŠCHT Praha, jako na prvním pracovišti v Československu, se chemické inženýrství jako předmět začalo vyučovat od roku 1950. V roce 1951 byl zde založen Ústav provozního inženýrství, později Katedra procesů a aparátů a nyní Ústav chemického inženýrství (ÚCHI). Zásluhu na založení tohoto progresivního oboru mají Prof. G. L. Standart, Dr.Sc. (původem z USA) a Prof. Ing. H. Steidl, Dr.Sc. Chemické inženýrství má proto na VŠCHT Praha tradici 70 let a v současné době tvoří nedílnou součást tzv. společného základu u všech studijních oborů na VŠCHT Praha.

Co je chemické inženýrství?

Chemické inženýrství se tradičně zabývá zejména procesy (bio)chemického charakteru, např. jejich návrhy a optimalizací z hlediska technologického, ekologického a ekonomického, analýzami jejich bezpečnosti a spolehlivosti aj. Metodiky chemického inženýrství ve spojení s nejmodernějšími nástroji informatiky a výpočetní techniky umožňují efektivní řešení současných i budoucích problémů zejména chemického, biochemického a farmaceutického průmyslu, ekologie, energetiky a materiálového inženýrství. Moderní chemické inženýrství má záběr mnohem širší a nachází řadu aplikací i v oborech jako jsou např. biotechnologické procesy, tkáňové, genetické a biochemické inženýrství.

Pedagogická činnost ústavu

Ústav chemického inženýrství je hlavním garantem bakalářských studijních programů Nano a mikrotechnologie v chemickém inženýrství a Chemické inženýrství a bioinženýrství, zajišťuje výuku řady základních předmětů chemicko-inženýrského kurikula i pro další studijní programy v rámci VŠCHT Praha. Na ústavu jsou každoročně vypracovávány desítky kvalitních bakalářských prací.

V rámci magisterského studia ústav zajišťuje studijní program Chemické inženýrství a bioinženýrství a řadu předmětů povinných, povinně volitelných či volitelných pro další magisterské studijní programy. Při výuce ve studiu oboru se plně uplatňuje kreditní systém, takže si posluchač může své vzdělání do značné míry uzpůsobit dle svých preferencí. Požaduje se pouze, aby si mezi povinnými, a skupinami volitelných předmětů vybral tak, že splňuje požadovaný počet kreditů. Kromě chemicko-inženýrsky orientovaných předmětů prohlubujících teoretický základ daného oboru je v nabídce i skupina předmětů zabíhajících do jiných oborů (mikro- a nanotechnologie, biotechnologie, fyzikální chemie, ekonomika, atd.) a skupina předmětů zaměřených na zvládnutí práce s výpočetní technikou a standardním programovým vybavením jako jedním z významných nástrojů chemického inženýra. Všeobecný přehled a samostatná experimentální i teoretická práce se upevňují v laboratořích oboru, exkurzích a odborné praxi. V závěru magisterského studia vypracovává každý student diplomovou práci, která má charakter základního nebo aplikovaného výzkumu teoretického či experimentálního, silně jsou zastoupena témata související s matematickým modelováním procesů.

Zájemci o doktorské studium si mohou vybrat téma, pracoviště a vedoucího. Vědecká příprava trvá zpravidla 4 roky, během ní je třeba složit 3-6 zkoušek z jednotlivých předmětů, zkoušku z angličtiny a rigorózní zkoušku. K tomu ještě náleží sepsání a obhájení doktorské disertační práce, která má prokázat schopnost samostatné vědecké práce.

Studenti a výzkum na ÚCHI

Studenti se podílejí na výzkumu na našem ústavu často již od 2. ročníku bakalářského studia. Nejpozději ve 3. ročníku si vybírají téma bakalářské práce, přičemž nabídka témat je velice široká zejména pro studenty studijních programů Chemické inženýrství a bioinženýrství, Chemie a Nano- a mikrotechnologie pro chemické inženýrství a zahrnuje možnost práce experimentální i teoretické, včetně možnosti práce na špičkových přístrojích a seznámení s pokročilými technikami matematického modelování apod. Většina studentů poté pokračuje studiem magisterského program Chemické inženýrství a bioinženýrství, přičemž v rámci studia postupně roste podíl samostatné odborné práce v některé z výzkumných skupin na ústavu. Pro zájemce o akademickou i R&D kariéru nabízíme i doktorský program Chemické inženýrství.

Studentská vědecká konference

Studentská vědecká konference (SVK) je studentská soutěž, na níž studenti bakalářského i magisterského studia prezentují výsledky své výzkumné práce. Soutěž se koná každoročně druhé polovině v listopadu a na tento den je vyhlášen Rektorský den. Na našem ústavu je otevíráno 6 - 8 sekcí, kde soutěžící studenti prezentují své práce formou přednášek. Tyto příspěvky jsou hodnoceny komisemi složenými z pedagogů ústavu a zástupců průmyslové sféry. Nejlepší práce ve všech sekcích jsou odměňovány finančně, na odměnách se pravidelně podílejí i naši průmysloví partneři.

Informace pro uchazeče u studium

Pokud uvažujete o studiu programů zajišťovaných naším ústavem, přihlaste se ke studiu na Fakultu chemicko-inženýrskou VŠCHT. Nabízíme kvalitní inženýrský základ se širokými možnostmi uplatnění! Posluchači se mohou již v raných fázích studia podílet na experimentálním i teoretickém výzkumu, budou využívat špičkovou techniku i programové vybavení.

[urlnadstranka] => [iduzel] => 50953 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /onas [sablona] => stdClass Object ( [class] => stranka_galerie [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [50954] => stdClass Object ( [nazev] => Studium [seo_title] => Studium [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] => [urlnadstranka] => [obrazek] => [iduzel] => 50954 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /studium [sablona] => stdClass Object ( [class] => boxy [html] => [css] => [js] => $(function() { setInterval(function () { $('*[data-countdown]').each(function() { CountDownIt('#'+$(this).attr("id")); }); },1000); setInterval(function () { $('.homebox_slider:not(.stop)').each(function () { slide($(this),true); }); },5000); }); function CountDownIt(selector) { var el=$(selector);foo = new Date; var unixtime = el.attr('data-countdown')*1-parseInt(foo.getTime() / 1000); if(unixtime<0) unixtime=0; var dnu = 1*parseInt(unixtime / (3600*24)); unixtime=unixtime-(dnu*(3600*24)); var hodin = 1*parseInt(unixtime / (3600)); unixtime=unixtime-(hodin*(3600)); var minut = 1*parseInt(unixtime / (60)); unixtime=unixtime-(minut*(60)); if(unixtime<10) {unixtime='0'+unixtime;} if(dnu<10) {unixtime='0'+dnu;} if(hodin<10) {unixtime='0'+hodin;} if(minut<10) {unixtime='0'+minut;} el.html(dnu+':'+hodin+':'+minut+':'+unixtime); } function slide(el,vlevo) { if(el.length<1) return false; var leva=el.find('.content').position().left; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; var cislo=leva/sirka*-1; if(vlevo) { if(cislo+1>pocet) cislo=0; else cislo++; } else { if(cislo==0) cislo=pocet-1; else cislo--; } el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } function slideTo(el,cislo) { if(el.length<1) return false; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; if(cislo<0 || cislo>pocet) return false; el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } [autonomni] => 1 ) ) [50955] => stdClass Object ( [nazev] => Věda a výzkum [seo_title] => Věda a výzkum [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] => [urlnadstranka] => [obrazek] => [iduzel] => 50955 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /veda [sablona] => stdClass Object ( [class] => boxy [html] => [css] => [js] => $(function() { setInterval(function () { $('*[data-countdown]').each(function() { CountDownIt('#'+$(this).attr("id")); }); },1000); setInterval(function () { $('.homebox_slider:not(.stop)').each(function () { slide($(this),true); }); },5000); }); function CountDownIt(selector) { var el=$(selector);foo = new Date; var unixtime = el.attr('data-countdown')*1-parseInt(foo.getTime() / 1000); if(unixtime<0) unixtime=0; var dnu = 1*parseInt(unixtime / (3600*24)); unixtime=unixtime-(dnu*(3600*24)); var hodin = 1*parseInt(unixtime / (3600)); unixtime=unixtime-(hodin*(3600)); var minut = 1*parseInt(unixtime / (60)); unixtime=unixtime-(minut*(60)); if(unixtime<10) {unixtime='0'+unixtime;} if(dnu<10) {unixtime='0'+dnu;} if(hodin<10) {unixtime='0'+hodin;} if(minut<10) {unixtime='0'+minut;} el.html(dnu+':'+hodin+':'+minut+':'+unixtime); } function slide(el,vlevo) { if(el.length<1) return false; var leva=el.find('.content').position().left; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; var cislo=leva/sirka*-1; if(vlevo) { if(cislo+1>pocet) cislo=0; else cislo++; } else { if(cislo==0) cislo=pocet-1; else cislo--; } el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } function slideTo(el,cislo) { if(el.length<1) return false; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; if(cislo<0 || cislo>pocet) return false; el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } [autonomni] => 1 ) ) [50956] => stdClass Object ( [nazev] => Kontakty [seo_title] => Kontakty [seo_desc] => [autor] => [autor_email] => [obsah] => [urlnadstranka] => [obrazek] => [iduzel] => 50956 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /kontakty [sablona] => stdClass Object ( [class] => boxy [html] => [css] => [js] => $(function() { setInterval(function () { $('*[data-countdown]').each(function() { CountDownIt('#'+$(this).attr("id")); }); },1000); setInterval(function () { $('.homebox_slider:not(.stop)').each(function () { slide($(this),true); }); },5000); }); function CountDownIt(selector) { var el=$(selector);foo = new Date; var unixtime = el.attr('data-countdown')*1-parseInt(foo.getTime() / 1000); if(unixtime<0) unixtime=0; var dnu = 1*parseInt(unixtime / (3600*24)); unixtime=unixtime-(dnu*(3600*24)); var hodin = 1*parseInt(unixtime / (3600)); unixtime=unixtime-(hodin*(3600)); var minut = 1*parseInt(unixtime / (60)); unixtime=unixtime-(minut*(60)); if(unixtime<10) {unixtime='0'+unixtime;} if(dnu<10) {unixtime='0'+dnu;} if(hodin<10) {unixtime='0'+hodin;} if(minut<10) {unixtime='0'+minut;} el.html(dnu+':'+hodin+':'+minut+':'+unixtime); } function slide(el,vlevo) { if(el.length<1) return false; var leva=el.find('.content').position().left; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; var cislo=leva/sirka*-1; if(vlevo) { if(cislo+1>pocet) cislo=0; else cislo++; } else { if(cislo==0) cislo=pocet-1; else cislo--; } el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } function slideTo(el,cislo) { if(el.length<1) return false; var sirka=el.width(); var pocet=el.find('.content .homebox').length-1; if(cislo<0 || cislo>pocet) return false; el.find('.content').animate({'left':-1*cislo*sirka}); el.find('.slider_puntiky a').removeClass('selected'); el.find('.slider_puntiky a.puntik'+cislo).addClass('selected'); return false; } [autonomni] => 1 ) ) [48528] => stdClass Object ( [obsah] => [iduzel] => 48528 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) ) [iduzel] => 39416 [canonical_url] => //new-uchi.vscht.cz/39416 [skupina_www] => Array ( ) [url] => /[cs]/39416 [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) [519] => stdClass Object ( [nadpis] => [data] => [poduzel] => stdClass Object ( [61411] => stdClass Object ( [nadpis] => [apiurl] => https://studuj-api.cis.vscht.cz/cms/?weburl=/sis [urlwildcard] => cis-path [iduzel] => 61411 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => /sis [sablona] => stdClass Object ( [class] => api_html [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) ) ) [iduzel] => 519 [canonical_url] => [skupina_www] => Array ( ) [url] => [sablona] => stdClass Object ( [class] => [html] => [css] => [js] => [autonomni] => ) ) ) [sablona] => stdClass Object ( [class] => web [html] => [css] => [js] => [autonomni] => 1 ) [api_suffix] => )

DATA

stdClass Object
    [nazev] => Výzkumné skupiny
    [seo_title] => Skupiny
    [seo_desc] =>
    [autor] =>
    [autor_email] =>
    [obsah] =>

Řádkový výpis

Co děláme?

Laboratoř požárního inženýrství se zabývá predevším matematickým modelováním hoření, tepelným rozkladem pevných materiálů, odpařováním těkavých kapalin a jejich aplikacemi v požárním a bezpečnostním inženýrství.

Jaké využíváme nástroje?

Využíváme matematické modely založené na metodě CFD (Computational Fluid Dynamics).

Jen modelování ale nestačí, kde bereme experimentální data?

• V laboratoři provádíme malorozměrné požární experimenty hoření pevných a kapalných paliv.
  • Spolupracujeme s Technickým ústavem požární ochrany (TÚPO), který nám poskytuje cenná experimentální data z velkorozměrových požárních zkoušek.

A proč?

Existuje hodně důvodů kromě toho, že nás to baví.

Prevence

• Umístění požárně bezpečnostních prvků budov a výrobních technologií (detektory, trysky stabilního hasicího zařízení).
  • Plánování a ověření funkčnosti evakuačních strategií.
  • Bezpečnost hasičů - plánování požárních zkoušek a cvičení.
  • Požární bezpečnost vozidel na pohon CNG.

Vyšetřování

• Příčiny vzniku a šíření požáru.
  • Ověření hypotéz o druhu a množství zápalné látky.

Výzkum pro CFD simulace

• Modely termické deagradace pevných materiálů.
  • Modely odpařování těkavých kapalin.
  • Vícefázové modely pro hašení vodní mlhou.
  • Validace a verifikace CFD řešičů.

Vedoucí laboratoře

Milan Jahoda

Současní studenti

Václav Vystrčil (Ph.D. student) - bezpečnost vozidel na CNG
Vojtěch Šálek (Ph.D. student) - model pyrolýzy pevných materiálů, CFD simulace šíření požáru (členem od 2015)
Ondřej Dupal (mag. studium, M2) - experimentální stanovení objemové hmotnosti zuhelnatěných zbytků pomocí fotogrammetrie (členem od 2019)
Kristina Oftnerová (mag. studium, M1) - CFD simulace v programu OpenFOAM, tok přes bezpečnostní pojistky (členem od 2018)
Helena Bakešová (mag. studium, M1) - deskové termočlánky, měření radiačního toku (členem od 2019)
Martin Jůza (mag. studium, M1) - CFD simulace v programu ANSYS Fluent, hoření zemního plynu a proudění v okolí požáru (členem od 2019)
Aleš Palkovič (mag. studium, M1) - CFD simulace v programu OpenFOAM, hoření kapalin, implementace speciálních modelů (hoření, turbulence, ...) do řešiče OpenFOAM

Alumni

Michaela Pechová (2017-2019)
Václav Karásek (2018 - 2019)
Jiří Ira (2010 - 2019)
Anna Čižinská (2016 - 2018)
Nicola Susanne Kubečková (2015-2017)
Tereza Čmelíková (2016-2017)
Lucie Hasalová (2008-2017)
Michal Obergruber (2015-2016)
Karolína Topinková (2015-2016)
Andrea Švejdová (2015)
Karolína Kučáková (2015)
Lucie Redererová (2015)
Eva Roučková (2014-2016)
Petra Kubová (2013- 2015)
Petr Vaněk (2010-2014)
Tomáš Kundrata (2008-2010)
Vojtěch Nestával (2009)
Hana Matheislová (2008-2009)
Ondřej Homola (2008)
Tomáš Kučera (2007)

Ira J., Hasalová L., Šálek V., Jahoda M., Vystrčil V., Thermal Analysis and Cone Calorimeter Study of Engineered Wood with an Emphasis on Fire Modelling, Fire Technology 50 (2019), DOI 10.1007/s10694-019-00922-9.

Hasalová L., Vystrčil V., Jahoda M., Ira J., Matematické modelování úniku CNG z tlakových zásobníků osobních automobilů přes přetlakové bezpečnostní zařízení, Certifikovaná metodika CERO 8/2019, Ministerstvo vnitra, GŘ HZS ČR, 2019.

Oftnerová K., Modelování výtoku metanu z bezpečnostní pojistky, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2019.

Pechová M.,  Numerické modelování chlazení oblasti požáru vodní mlhou, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2019.

Karásek V.,  Dynamika proudění plynů kolem vozidla na CNG po otevření bezpečnostní pojistky, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2019.

Ira J., Numerical model of solids thermal decomposition, Doctoral dissertation, UCT Prague, 2019.

Čičinská A., Numerická simulace teploty pro aktivaci bezpečnostní pojistky při ohřevu zásobníku CNG, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2018.

Šálek V., Tepelné charakteristiky pevných materiálů pro modelování šíření požárů, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2018.

Hasalová L., Jahoda M., Vystrčil V., Ira J., Kubečková N. S., Accidental release of CNG from passenger, 12th International Symposium on Fire Safety Science, June 12–16, 2017,  Lund, Sweden, poster.

Hasalová L., Jahoda M., Vystrčil V., Ira J., Karl J., Suchý O., Havarijní únik CNG z osobních automobilů - scénáře a rizika, XXVI. ročník mezinárodní konference Požární ochrana 2017, 6.-7..9. 2017, Ostrava, 76-79.

Jahoda M., Čmelíková T., Schopnosti řešiče FDS modelovat hašení vodní mlhou, XXVI. ročník mezinárodní konference Požární ochrana 2017, 6.-7..9. 2017, Ostrava, 91-94.

Kubečková N.S., Únik metanu z tlakového zásobníku přes bezpečnostní pojistku, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2017.

Čmelíková T., Matematické modelování hašení vodní mlhou, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2017.

Hasalová L., The use of optimization in pyrolysis modelling of combustible solids, Doctoral dissertation, UCT Prague, 2017.

Hasalová L., Ira J., Jahoda M., Practical observations on the use of Shuffled Complex Evolution (SCE) algorithm for kinetic parameters estimation in pyrolysis modeling. Fire Safety Journal 80 (2016), 71–82.

Hasalová L., Ira J., Review paper on the aspects of thermal decomposition modelling of solids, XXV. ročník mezinárodní konference Požární ochrana 2016, 21.-22.9. 2016, Ostrava.

Hasalová L., Sanža Šafránek O., Vystrčil V., Jahoda M., Fire spread over the sedan type passenger cars with the emphasis on the origin and cause of the fire, The 14th international konference Interflam 2016, 4 - 6 July 2016, Royal Holloway College, UK.

Roučková E., Matematické modelování lokálního hoření kapalin v řešiči FireFOAM, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2016.

Topinková K., Matematické modelování hoření metanu v polootevřeném prostoru, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2016.

Obergruber M., Nestacionární simulace hoření propanu v uzavřené místnosti, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2016.

Čižinská A., Užití programu FireFOAM v požárním inženýrství a forenzních vědách, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2016.

Šálek V., Tepelné charakteristiky pevných látek pro požární simulace v řešiči FDS, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2016.

Jahoda M., Obergruber M., Čižinská A., Užití programu FireFOAM v požárním inženýrství, XXV. ročník mezinárodní konference Požární ochrana 2016, 21.-22.9. 2016, Ostrava, 137-139.

Švejdová A., Identifikace neznámých látek z požářiště s využitím metod molekulové spektroskopie, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2015.

Kučáková K., Identifikace neznámých látek z požářiště s využitím metod prvkové analýzy, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2015.

Kubečková N.S., Modelování rychlosti úniku metanu z tlakového zásobníku, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2015.

Ledererová L., Matematické modelování hašení požárů, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2015.

Kubová P., Počítačová simulace evakuace osob při havárii technologické jednotky, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2015.

Jahoda M., Ira J., Kubečková N. S.,  Odhad doby havarijního úniku CNG z osobního automobilu,  XXIV. ročník mezinárodní konference Požární ochrana 2015, 09.09. - 10.09.2015, Ostrava,  103-105.

Roučková E., Experimentální stanovení rychlosti hoření kapalin v laboratorním měřítku, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2014.

Vaněk P., CFD simulace hoření těkavých kapalin, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2014.

Jahoda M., Hasalová L., Roučková E., Hmotnostní úbytek těkavých kapalin při hoření – experiment a modelování, XXIII. ročník mezinárodní konference Požární ochrana 2014, 03. - 04.09.2014,  Ostrava, 105-107.

Ira J., Hasalová L., Jahoda M.,  Modelování tepelné degradace pevných materiálů z hlediska reakční kinetiky, XXIII. ročník mezinárodní konference Požární ochrana 2014, 03. - 04.09.2014 Ostrava. 101-104.

Ira J., Hasalová L., Jahoda M.,  The use of optimization in fire development modelling, Proceedings of International Conference Applications of Structural Fire Engineering 2013, 19. - 20.04.2013, Praha, 42-48.

Kubová P., Předpověď pohybu osob při požární evakuaci, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2013.

Hasalová L., Kubová P., Jahoda M.,  Numerická předpověď pohybu osob při požární evakuaci, XXII. ročník mezinárodní konference Požární ochrana 2013, 04. - 05.09.2013, Ostrava, 61-63.

Ira J., Hasalová L., Jahoda M.,  Počítačové modelování šíření požárů, XXII. ročník mezinárodní konference Požární ochrana 2013, 04. - 05.09.2013, Ostrava, 74-77.

Ira J., Predikce pyrolýzních vlastností materiálů pro modelování požárů, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2012.

Hasalová L., Jahoda M., Ira J.,  Measurement and evaluation of experimental data for modelling thermal decomposition of solid materials, Chemical Engineering Transactions 29 (2012), 1405-1410.

Vaněk P., Experimentální stanovení teploty při hoření dřeva., Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2011.

Hasalová L., Vaněk P., Jahoda M., Kadlec K.,  Časově prostorové rozložení teplot v materiálech při hoření, CHISA 2011, 24. - 27.10.2011, Srní, Šumava, 1-12.

Matheislová H., Jahoda M. , Kundrata T., Dvořák O.,  CFD simulations of compartment fires, Chemical Engineering Transactions 21 (2010), 1117-1122.

Ira J., Předpověď šíření plynných toxických látek metodou počítačové dynamiky tekutin, Bakalářská práce, VŠCHT Praha 2010.

Kundrata T., Modelování požárů metodou počítačové dynamiky tekutin, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2010.

Matheislová H., Jahoda M., Angelis J., Bursíková P., Dvořák O.,  Matematické modelování nešířícího se požáru unikajícího plynu v místnosti, XVIII. ročník mezinárodní konference  Požární ochrana 2009, 09.09.2009, Ostrava, 349-356.

Nestával V., Modelování průběhů požárů a šíření nebezpečných plynů, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2009.

Hasalová L., Modelování dynamiky požáru chemické laboratoře, Diplomová práce, VŠCHT Praha, 2009.

Angelis J., Dvořák O., Matheislová H., Jahoda M., Bursíková P.,  Predikce teplotního pole pro velkorozměrovou požární zkoušku simulující požár automobilu o tepelném výkonu 10 MW v silničním tunelu Komořany,  XVIII. ročník mezinárodní konference  Požární ochrana 2009, 09.09.2009, Ostrava 1-7.

Matheislová H., Jahoda M.,  CFD modelování průběhu požáru, Sborník prací ze semináře Reakční a transportní jevy III (2009), 10.06.2009, Jablonec nad Nisou, 273-284.

Matheislová H., Jahoda M., Kundrata T., Angelis J., Dvořák O.,  Modelování požárů metodou počítačové dynamiky tekutin, CHISA 2009, 19.10.2009, Srní, Šumava A4.7

Homola O., Matematické modelování požárů a jevů při požárech, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2008.

Kučera T., Modelování průběhů požárů, Bakalářská práce, VŠCHT Praha, 2007.

• Modelování tepelné degradace a hoření deskových materiálů na bázi dřeva
    Roky řešení: 2019-2022
    Řešitelé: TÚPO Praha, LabPI VŠCHT Praha
    Program: Bezpečnostní výzkum MV ČR
    Anotace: Cílem projektu je získat validovaná data do modelu tepelné degradace a hoření pro aplikaci v požárních CFD řešičích pro deskové materiály vyráběné na bázi dřeva. Tyto materiály nás obklopují ve všech typech budov a významně se podílejí na vzniku a rozvoji požáru. Validovaný model vzniku a rozvoje požáru těchto materiálů má významné uplatnění v oblasti požární bezpečnosti staveb a v oblasti zjišťování příčin vzniku požáru.

• Chování konstrukcí s dřevěnou požární ochranou – multifyzikální modelování
    Roky řešení: 2019-2021
    Řešitelé: FSv ČVUT, LabPI VŠCHT Praha
    Poskytovatel: Grantová agentura ČR
    Anotace: Projekt je zaměřen na modelování konstrukcí požárně chráněných materiály na bázi dřeva, které jsou šetrné k životnímu prostředí a udržitelné. Povrchová vrstva dřeva za požáru uhelnatí a výborně izoluje materiál pod ní. Vzhledem ke složitosti chování se ochrana navrhuje pouze na základě experimentů v peci, které nezohledňují skutečný požár. V projektu bude připraven multifyzikální model, který sdruží model dynamické analýzy plynu v požárním úseku kolem konstrukčního prvku s modely tepelné degradace při hoření dřeva, přestupem a rozvojem tepla v konstrukci a jejím mechanickým chováním. Navržená hierarchie kalibrace a validace modelů na experimentech zajistí požadovanou přesnost řešení i aplikovatelnost simulací pro různé materiály. Popis významné interakce jevů umožní předpovídat chování konstrukcí s využitím přesných modelů skutečných požárů.

• Průběh a důsledky havarijního úniku CNG z osobních automobilů
    Roky řešení: 2017-2019
    Řešitelé: HZS ČR TÚPO Praha, LabPI VŠCHT Praha
    Program: Bezpečnostní výzkum MV ČR
    Anotace: Projekt se zabývá havarijním únikem CNG z tlakových zásobníků v osobních automobilech a jeho následném šíření (hoření) v uzavřených prostorech. Dynamika výtoku z tlakového zásobníku je studována nejprve experimentálně. Je zjišťován hmotnostní tok plynu při havarijním úniku a dále je zkoumán vliv lokálního tepelného zatížení na dynamiku výtoku. Získaná experimentální data slouží jako vstupní údaje do softwaru pro matematické modelování metodou počítačové dynamiky tekutin. Matematické modelování je využito pro numerickou předpověď šíření metanu a jeho hoření v uzavřených prostorech s ohledem na směr výtoku plynu, geometrii uzavřených prostor a proudění vzduchu nuceným odvětráváním.

• Studium havarijního úniku metanu z tlakového zásobníku osobního automobilu
    Rok řešení: 2015
    ŘešiteléIra J., Jahoda M., Roučková E., Topinková K., Kubečková N. S.
    Program: IGS VŠCHT
    Anotace: Projekt se zabývá studiem úniku stlačeného zemního plynu (CNG) z tlakového zásobníku osobního automobilu. V současné době přestavuje CNG jednu z hlavních alternativ za klasická kapalná paliva (benzín, nafta). I přestože se jedná o levnou a pro životní prostředí šetrnější variantu pohonné hmoty, její masové aplikaci zatím stále brání velmi diskutovaná bezpečnost těchto palivových systémů. Hlavním cílem projektu je podrobný popis chování CNG systému během reálného požáru z velkorozměrové požární zkoušky. Pomocí metody CFD jsou simulována různá teplotní zatížení v různých místech zásobníku a je zkoumána teplotní odezva na tepelné pojistce bezpečnostního ventilu.

• Modelování transportních a kinetických procesů při tepelné degradaci pevných materiálů
    Rok řešení: 2014
    ŘešiteléIra J., Hasalová L., Jahoda M., Vaněk P.
    Program: IGS VŠCHT
    Anotace: Projekt se zabývá matematickým modelováním tepelného rozkladu pevných materiálů při hoření a jejich aplikací při modelování hoření metodou počítačové dynamiky tekutin. Hlavním cílem je nalézt vhodnou metodiku pro získání kinetických parametrů prostřednictvím matematické optimalizace s užitím Shuffled Complex Evolution (SCE) algoritmu. Numerická stabilita algoritmu a vliv počátečních podmínek na výsledné řešení budou testovány jak na syntetických datech, tak na dříve provedených datech experimentálních. Součástí projektu je rozšíření stávajícího SCE programu na řešení problematiky paralelních a následných reakcí. Následně je řešena přenositelnost získaných parametrů modelů do CFD řešičů Fire Dynamics Simulator a fireFOAM, kde je navíc řešena problematika sdílení tepla vedením a radiací. Výsledky z CFD simulací jsou validovány pomocí experimentálních dat z kónického kalorimetru.

• Identifikace vstupních parametrů a verifikace matematických modelů šíření požárů
    Rok řešení: 2013
    ŘešiteléHasalová L., Ira J., Jahoda M., Kálal Z.
    Program: IGS VŠCHT
    Anotace: Projekt se zabývá validací matematických modelů popisujících tepelnou degradaci pevných materiálů a rychlosti odpařování těkavých kapalin při hoření. Modely mají klíčovou úlohu při numerické predikci šíření požárů. Součástí projektu je experimentální stanovení hmotnostního úbytku kapalin při hoření, geometrie a teploty plamene a teploty povrchu zásobníku. Z dříve získaných experimentálních dat tepelné degradace pevných látek a z provedených experimentů rychlosti odpařování kapaliny jsou počítány hodnoty parametrů do obou modelů pomocí metod matematické optimalizace. K výpočtu je užit genetický algoritmus nebo Shuffled Complex Evolution algoritmus. Dále je řešena přenositelnost získaných parametrů pyrolýzních modelů do programu Fire Dynamics Simulator a vhodnost užití řešiče ANSYS Fluent pro simulace hoření kapalin.

• Studium metod vyhodnocování experimentálních dat pro získání vstupních parametrů pro matematické modely tepelného rozkladu pevných materiálů a modely hoření
    Rok řešení: 2012
    Řešitelé: Hasalová L., Ira J., Jahoda M.
    Program: IGS VŠCHT
    Anotace: Projekt se zabývá metodikou vyhodnocování experimentálních dat (zejména evolučními optimalizačními algoritmy) získaných při měření tepelného rozkladu materiálů a chování materiálů při hoření. Jedná se především o data z termogravimetrické analýzy a kónického kalorimetru. Data naměřená těmito zařízeními sice poskytují informace o tepelné odezvě pevných materiálů a kinetice jejich rozkladu, ale nejsou přímo aplikovatelná do matematických modelů popisujících tepelnou degradaci a spalování pevných materiálů. Je proto nutné vyvinout obecnou metodiku zpracování experimentálních dat, která by umožnila vytvořit specializované databáze materiálových vlastností pro modelování hoření a vyplnila by tak existující mezeru mezi teoretickými schopnostmi výpočetních modelů a možnostmi jejich aplikace v praxi.

Laboratoř flotace a povrchových jevů